Medzinárodná mobilita v Splite
Marek Hlinka
6. júl 2021
V dňoch 13.-26. júna 2021 sme sa s Danielom Bacíkom zúčastnili medzinárodnej mobility v chorvátskom Splite, v rámci projektu Erasmus+ s názvom Happy School 2020. Koordinátorom projektu je Harmony Academy z Trnavy. Mobility sa zúčastnili aj zástupkyne ďalšieho partnera AJŠ SR, jazykovej školy iCan (ako tím Harmony); a v neposlednom rade zástupkyne nitrianskej jazykovej školy Petrasso (tiež ako tím Harmony). Hlavnou témou tréningu lektorov, ktorý sa uskutočnil v jazykovej škole Jantar, bol prístup zameraný na potreby študenta (Student-centered approach/classroom).
Hoci to bola moja prvá medzinárodná mobilita, očakávania boli vysoké. Získať teoretické i praktické rady a triky ako spoznať svojich študentov a umožniť im lepšie sa spoznať medzi sebou, tiež vytváranie pozitívnej atmosféry v skupine učiacich sa, čo je nevyhnutým predpokladom pre dosahovanie vzdelávacích cieľov. Nemenej dôležitým prvkom bola aj orientácia na rozvoj kritického myslenia u učiacich sa, či zvyšovanie dynamiky hodiny. Veľmi dôležitým bodom, najmä v súčasnosti, kedy je množstvo vyučovacích aktivít presunutých do online priestoru, je využitie IKT vo výučbe, či už formou rôznych aplikácií, alebo využívaním hudby a videí vo výučbe.
Výsledkom bolo nielen veľké množstvo ako nových, tak i viacmenej známych informácií a tipov na zlepšovanie sa; ale aj príležitosť stretnúť sa a spolupracovať s ďalšími učiteľmi anglického jazyka, zo Slovenska i z Chorvátska, a príležitosť vymieňať si postrehy, skúsenosti a nápady v zvyšovaní kvality práce.
Veľmi silným motivačným prvkom bola tiež príležitosť spoznať samotné mesto Split a jeho okolie (ostrovy Brač, Trogir), život, kultúru a históriu, i gastronómiu miestnych obyvateľov, a nádhernú prírodu v Národnom parku Krka. Vynikajúcim zážitkom boli výlety so sprievodcom Tončim, ktorý nám umožnil lepšie spoznať miestnu históriu a hlbšie pochopiť životný štýl obyvateľov.
Všetky nadobudnuté poznatky a skúsenosti budú mať priamy dopad na neustálu snahu zlepšovať sa v pracovnej činnosti lektora, z hľadiska profesionálneho, ale aj z hľadiska osobnostného rozvoja. Najväčším prínosom bola komplexnosť a pestrosť celého dvojtýždňového pobytu. Snažili sme sa využiť každú minútu pobytu , čo sa nám aj podarilo, keďže sme si so sebou priniesli množstvo krásnych spomienok a fotografií. Veď posúďte sami 😉
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Prístup zameraný na rozvoj žiaka
Tento prístup stavia do centra pozornosti potreby, schopnosti, záujmy a štýly učenia samotného študenta a zásadne mení tradičnú úlohu učiteľa.
Zážitok, ktorý mi zmenil pohľad na leadership
Intenzívny tréning mi pre prax vedenia manažérov pripomenul, že líder nie je ten, kto „najviac kričí alebo všetko vie“, ale ten, kto dokáže z ľudí dostať to najlepšie tým, že im rozumie, podporuje ich rast a vedie ich príkladom. Že pýtať sa, počúvať, sprevádzať je viac.
Podcast: Reziliencia s Prof. Léom Brunom, Ph.D
V júni sme mali vzácnu návštevu z Brazílie. Profesor Léo Bruno, Ph.D. pôsobí na Fundação Dom Cabral, Nova Lima, Brazil a na Universidade do Estado do Amazonas/ESO, Brazil. Tentokrát sa s nami podelil o výsledky výskumu, ktorý bol zameraný na rezilienciu a leadership.
Základné veci, ktoré potrebujete vedieť o strese.
Stres je jedným z najväčších problémov, ktorému čelí západný svet. Ľudia sú stále viac a viac vystavovaní narastajúcemu tlaku, aby dokázali prežiť a dosiahnuť úspech v konkurenčnom prostredí. Sťažujú sa, že deň nemá dosť hodín na to, aby všetko stihli a kladú na seba extrémnu záťaž, aby všetko zvládli. To znamená, že zanedbávajú sami seba a svojich blízkych, čím zhoršujú svoje zdravie a pohodu.
Čítam, čítaš, čítame.
Mnoho rodičov sa sťažuje, že nevedia priviesť deti k čítaniu. A veru, naviesť ich na túto cestu môže byť niekedy ťažký oriešok. Prečo sú knihy tak dôležité? Prečo schopnosť čítať dokáže človeku zmeniť život? A prečo môže byť čítanie pre deti na začiatku tak ťažké? Je nevyhnutné, aby deti čítali najskôr klasické knihy a až potom texty na obrazovkách? Toto a mnohé ďalšie zaujímavé informácie sa dozviete v najnovšom blogu s názvom Čítam, čítaš, čítame.