Viete, ktoré jazyky sa učia ľahšie?
Dĺžka čítania: 3 min.
Prečítané: 1,115 x
Ak ste sa v minulosti učili viac než jeden cudzí jazyk, určite sami najlepšie viete, že nie každý ide rovnako ľahko. Zaujímalo nás, ktoré jazyky sa podľa odborníkov učia najľahšie, a naopak, s ktorými majú študenti najčastejšie problémy. Nahliadli sme teda do štatistík. Pozrite sa, čo sme zistili!
Jazyky sú rozdelené do rôznych kategórií a uvádza sa pri nich časový rámec, v ktorom by mal študent dosiahnuť zručnosť v rozprávaní a čítaní toho-ktorého jazyka na úrovni 3. Po dosiahnutí tejto úrovne dokáže využívať cudzí jazyk na skoro profesionálnej úrovni. Uvedené čísla sú orientačné, treba mať na pamäti aj individuálnu predispozíciu každého z nás pre učenie sa cudzích jazykov.
Jazyky blízke angličtine: dánsky, holandský, francúzsky, taliansky, nórsky, portugalský, rumunský, španielsky, švédsky
Kategória II: 30 týždňov (750 hodín)
Jazyky podobné angličtine: nemecký
Kategória III: 36 týždňov (900 hodín)
Jazyky s jazykovými a / alebo kultúrnymi rozdielmi od angličtiny: indonézsky, malajský, svahilský
Kategória IV: 44 týždňov (1 100 hodín)
Jazyky s výraznými jazykovými a / alebo kultúrnymi rozdielmi od angličtiny: albánsky, aramejský, arménsky, azerbajdžanský, bengálsky, bosniansky, bulharský, barmský, chorvátsky, český, estónsky, fínsky, gruzínsky, grécky, hebrejský, hindský, islandský, lotyšský, litovský, macedónsky, maďarský, mongolský, perzský, poľský, ruský, srbský, slovenský, slovinský, turecký, ukrajinský, uzbecký, vietnamský, zulu
Kategória V: 88 týždňov (2 200 hodín)
Jazyky, ktoré spôsobujú anglicky hovoriacim ľuďom mimoriadne ťažkosti: arabský, mandarínsky, japonský, kórejský
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Prístup zameraný na rozvoj žiaka
Tento prístup stavia do centra pozornosti potreby, schopnosti, záujmy a štýly učenia samotného študenta a zásadne mení tradičnú úlohu učiteľa.
Zážitok, ktorý mi zmenil pohľad na leadership
Intenzívny tréning mi pre prax vedenia manažérov pripomenul, že líder nie je ten, kto „najviac kričí alebo všetko vie“, ale ten, kto dokáže z ľudí dostať to najlepšie tým, že im rozumie, podporuje ich rast a vedie ich príkladom. Že pýtať sa, počúvať, sprevádzať je viac.
Podcast: Reziliencia s Prof. Léom Brunom, Ph.D
V júni sme mali vzácnu návštevu z Brazílie. Profesor Léo Bruno, Ph.D. pôsobí na Fundação Dom Cabral, Nova Lima, Brazil a na Universidade do Estado do Amazonas/ESO, Brazil. Tentokrát sa s nami podelil o výsledky výskumu, ktorý bol zameraný na rezilienciu a leadership.
Základné veci, ktoré potrebujete vedieť o strese.
Stres je jedným z najväčších problémov, ktorému čelí západný svet. Ľudia sú stále viac a viac vystavovaní narastajúcemu tlaku, aby dokázali prežiť a dosiahnuť úspech v konkurenčnom prostredí. Sťažujú sa, že deň nemá dosť hodín na to, aby všetko stihli a kladú na seba extrémnu záťaž, aby všetko zvládli. To znamená, že zanedbávajú sami seba a svojich blízkych, čím zhoršujú svoje zdravie a pohodu.
Čítam, čítaš, čítame.
Mnoho rodičov sa sťažuje, že nevedia priviesť deti k čítaniu. A veru, naviesť ich na túto cestu môže byť niekedy ťažký oriešok. Prečo sú knihy tak dôležité? Prečo schopnosť čítať dokáže človeku zmeniť život? A prečo môže byť čítanie pre deti na začiatku tak ťažké? Je nevyhnutné, aby deti čítali najskôr klasické knihy a až potom texty na obrazovkách? Toto a mnohé ďalšie zaujímavé informácie sa dozviete v najnovšom blogu s názvom Čítam, čítaš, čítame.