Ako môžu firmy pomôcť zamestnancom prekonať stres na pracovisku?

19. november 2020
Tohtoročný prieskum personálnej agentúry Grafton Recruitment medzi zamestnancami ukázal, že so stresom v zamestnaní sa potýka až 60 percent Slovákov. S dôvodmi stresu na pracovisku sa väčšina z nás vo svojom živote občas či dlhodobo stretla – je to preťažovanie ľudí nadmerným množstvom práce, zlé medziľudské vzťahy a tento rok aj neistota vyplývajúca z koronakrízy. Len málo ľudí si dokáže so stresom poradiť bez pomoci druhých. Na druhej strane, firmy v rámci vzdelávacích aktivít alebo programu benefitov môžu svojim zamestnancom pomôcť stres lepšie zvládať, alebo ho úplne prekonať.
Záujem zamestnávateľov o to, ako sa v práci ľudia cítia, pravidelné prieskumy spokojnosti na pracovisku a poskytnutie kurzov na zvládnutie stresu by mali patriť medzi základné nástroje personalistov vo firmách, ktoré si chcú dlhodobo udržať kvalitných zamestnancov. Z dlhodobého pohľadu sa im to oplatí – výsledkom takejto investície je preukázateľne vyššia spokojnosť zamestnancov, vyššia výkonnosť práce i nižšia fluktuácia. Spokojní zamestnanci merateľne zvyšujú efektivitu práce, produkujú vyšší zisk a sú k zamestnávateľovi lojálni. A práve zvyšovanie lojality je dôležité – prieskumy ukázali, že aktuálne až 26% ľudí zisťuje možnosti pri hľadaní novej práce a 33% síce prácu nehľadá, ale sú otvorení novým ponukám. Ak firmy majú záujem dlhodobo motivovať zamestnancov, týmito štatistikami by sa mali pri tvorbe benefitov seriózne zaoberať.

Na lepšie zvládanie stresu existuje viacero efektívnych tréningov. Pre manažérov je veľmi prínosné absolvovať kurzy time manažmentu, stres manažmentu a emocionálnej inteligencie. Pomáhajú im lepšie nastaviť pracovné procesy, efektívne rozdeliť úlohy v tíme a lepšie zvládať konflikty na pracovisku, ktoré vznikajú nielen medzi nadriadenými a podriadenými, ale aj medzi samotnými zamestnancami. Stres zamestnancov významne zvyšuje aj neistota, strach o prácu a neustále sa meniace opatrenia počas pandémie. Tu je dôležité, aby manažéri prejavili empatiu a našli fungujúci pomer medzi pracovnými povinnosťami a vychádzaním v ústrety zamestnancom. Prieskumy ukázali, že ak má nadriadený porozumenie pre potreby ľudí a načúva im, zamestnanci v oveľa menšej miere rozmýšľajú o odchode alebo zmene pozície.
Manažérom i zamestnancom pomáhajú lepšie zvládať stres aj tréningy reziliencie. Reziliencia je schopnosť spojená s vytrvalosťou, húževnatosťou a pevnou vierou nasledovať víziu šťastného a zmyslom naplneného života. Posilňuje schopnosť žiť takýto život, vedieť si napĺňať osobné potreby, hodnoty a túžby a zvládať každodenné a nečakané stresové situácie. Účastníkov tréningu naučia manažovať vlastnú energiu v rovine fyzickej, emocionálnej, mentálnej aj spirituálnej a uľahčia im dosahovať ciele v pracovnom aj osobnom živote.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky

Učenie by malo prinášať pozitívne emócie
Blog Učenie by malo prinášať pozitívne emócieKatarína Droppová22. február 2021Dĺžka čítania: Prečítané: Analýza zistení o stave školstva na Slovensku z roku 2019, do ktorej sa zapojilo viac ako 15 tisíc...

Ako vybrat spravnu zakladnu skolu pre svoje dieta v case korony – poradia vam odbornici
V apríli čaká rodičov zápis budúcich prváčikov. PLUS Academia realizuje online besedu v snahe poradiť rodičom v časoch pandémie pri výbere základnej školy.

Krízové okolnosti nám nastavili zrkadlo
Úspešný príbeh PLUS Academie. Od jej začiatkov ako vysokoškolského projektu k jednej z najväčších vzdelávacích inštitúcií na Slovensku.

Zabudnite na klasické učenie cudzieho jazyka tvárou v tvár, vaše pokroky postráži umelá inteligencia
Prečítajte si viac o neo Professional, šikovnom nástroji na výučbu angličtiny online z domu.

Konferencia Domáceho vzdelávania 2020 priamo doma v obývačke – 2. časť
8. ročník Konferencie Domáceho Vzdelávania sa kvôli koronakríze presunul priamo k nám domov. Chcete sa dozvedieť viac? Čítajte v našom článku.