Learner-centered Approach
Marek Hlinka
11. október 2022
V našom dynamicky sa meniacom svete, kde sa mnohé (nielen) jazykové školy boria s rôznymi problémami a čelia rôznym výzvam, si určite mnohí kladú otázku, ako sa stať lepšími, ako zvyšovať kvalitu ponúkaných služieb, ako sa odlíšiť od konkurencie.
Práve LCA, na základe našich bohatých skúseností, môže byť kľúčom k odpovediam. Samozrejme, neponúkame tajný recept, ktorý funguje ako švihnutie čarovného prútika. Máme však odpoveď na dve otázky; ako tento prístup pomáha lektorom a najmä, v čom je naozaj kľúčový z pohľadu učiacich sa.
Pravdepodobne nenájdeme lektora cudzieho jazyka, ktorý sa sám seba aspoň raz v duchu nepýtal: „Budú aktivity, ktoré mám pripravené na hodinu, dostatočne zaujímavé pre mojich študentov?“ Alebo: „ako si byť istý, že čo sa už raz osvedčilo, bude rovnako dobre fungovať aj v inej skupine? Čo ak sa im moje hodiny nebudú páčiť?“ a množstvo podobných otázok, ktoré si bežne kladieme, či už ako začínajúci lektori, či lektori s mnohoročnými skúsenosťami. LCA, ktorý je v prvom rade o určitom „mindsete“ , nás učí, ako spoznať svojich študentov – ako sa efektívne dokážu učiť, rozvíjať svoje vedomosti a trénovať si pamäť, využívať svoj vlastný potenciál.
Na druhej strane, rovnako asi nenájdeme dvoch študentov, ktorí by boli úplne rovnakí, či už z hľadiska skúseností, vedomostí, alebo z nich vyplývajúcich očakávaní. Učia sa cudzí jazyk preto, že ho potrebujú pre svoju kariéru alebo to len vyžaduje zamestnávateľ? Či chcú cestovať a byť schopní dorozumieť sa v zahraničí? Alebo je ich motiváciou pozerať obľúbený seriál v originálnom jazyku?
Správna motivácia rozhoduje. U lektorov aj u žiakov. S istotou môžeme povedať, že prístup zameraný na žiaka je „win – win“. Napadlo Vám niekedy, že dobrý lektor (nien kvalifikovaný) potrebuje vedieť, ako spoznávať sám seba, aby na naučil spoznávať svojich študentov? Ako sme spomínali už v úvode, LCA nie ječarovný prútik, je to cesta, ktorou by sme sa mali uberať, ak chceme mať spokojných lektorov a spokojných študentov, plniacich si svoje sny a ciele.
Páčil sa vám tento článok? Prihláste sa do odberu noviniek a nenechajte si ujsť žiaden nový príspevok.
Pre všetkých nových odberateľov sme prichystali DARČEK!
Ďalšie príspevky
Máte krízu stredného veku? Odborníci vám poradia, čo s tým
Ľudia medzi štyridsiatym a päťdesiatym rokom majú najviac depresií, úzkostí a sú emocionálne rozkolísaní. Zažívajú krízu stredného veku. Odborníci zistili, čo je za ňou a ako s ňou bojovať. Viac sa dozviete v našom článku.
5 rád ako motivovať zamestnancov na homeoffice
Home office je pre mnohých stále nevyhnutnosťou, pre ďalších vyhľadávaným spôsobom práce. Nie každý však dokáže z domova zosúladiť deti, domácnosť, záľuby a stále podávať kvalitný výkon. Ako by mali zamestnávatelia motivovať svojich pracovníkov, ktorí sú niekedy už vyše roka doma?
Medzinárodná mobilita v Splite
Po dlhom čase sa uskutočnila medzinárodná mobilita v chorvátskom Splite, v rámci projektu Erasmus+ s názvom Happy School 2020. Viac sa dozviete v našom blogu.
Mediálne výstupy
Nestihli ste si kúpiť noviny, či pozrieť správy? Nechce sa vám hľadať na webe? Nevadí. Na jednom mieste vám prinášame prehľad toho, kde všade sa o nás a našich produktoch hovorilo či písalo. Pohodlne sa usaďte sa vyberte si z bohatej ponuky.
PLUS Academia spolupracuje na medzinárodnej reforme neformálneho vzdelávania
PLUS Academia využíva svoje dlhoročné skúsenosti a spolupracuje na medzinárodnom výskume, ktorý na Slovensku, v Česku, Poľsku, Chorvátsku a Lotyšsku zbiera informácie o obchodných modeloch a ponukách jazykových škôl. Cieľom výskumu je príprava reformy neformálneho vzdelávania vo vymenovaných krajinách v rámci Plánu obnovy